Skærmbillede 2015-05-25 kl. 21.10.25

“Flippet” undervisning gør skoledagen sjovere

Posted on Posted in Blog, presse
Artikel i Lokalavisen Aarhus fra 10. december 2013
På Elev Skole har Anders Schunk vendt op og ned på undervisningen. Nu ser eleverne “tavle”-oplægget på video hjemmefra, så de er klædt på til at være aktivt med i undervisningen og løse opgaver, når timen går i gang.

“Det giver nogle anderledes timer, når vi ser videoerne derhjemme. Vi får mere tid til at arbejde med opgaverne i timerne. Det er rigtig godt.”

“Jeg lærer meget mere ved at se videoerne, for jeg kan spole tilbage og se det igen og igen. Det gør det meget lettere.”

“Det er meget bedre, at Anders ikke står oppe ved tavlen, men har tid til at komme rundt og hjælpe os med opgaverne. Det gør det også sjovere at lave lektierne derhjemme, når man skal se video på sin iPad.”

Ser videooplæg på iPad

Reaktionen fra eleverne er spontan og begejstret. Femte årgang på Elev Skole blev ved skoleårets start udstyret med iPads, så de kunne deltage i projektet Flipped Classroom.

Nu forbereder de sig hjemmefra ved at se videoklip, som deres lærer, Anders Schunk, har forberedt til dem.

Når timerne på skolen begynder, er de klar til action og kan med det samme gå i gang med at løse opgaver og bruge den nye lærdom, de blev introduceret for i videooplægget.

“Jeg har brugt video i undervisningen de seneste tre år. Tidligere var det mest som et repeterende element, men siden august har det været baseret på Flipped Classroom,” fortæller han.

“Som lærer har jeg oplevet igen og igen, hvor svært det er at fastholde elevernes opmærksomhed, når jeg stod ved tavlen og gennemgik noget nyt, mens eleverne sad passive og lyttede.”

Læs resten af artiklen på Lokalavisen Aarhus her…
Share Button