IMG_1589.JPG

Anmeldelse i Folkeskolen

Posted on Posted in Blog, presse

Aron Sams og Jon Bergmanns bog, der på dansk kom til at hedde “Flipped Learning – vejen til engageret læring”, har fået en fin og positiv anmeldelse på Folkeskolen.dk

Det er rigtig glad for, da jeg har været spændt på at høre nogle reaktioner på, at denne noget amerikanske udgivelse blev oversat til dansk. Men anmelderen accepterer heldigvis, at vi Ikke har at gøre med historier fra den danske skoleverden og bliver lige som jeg inspireret af at læse om amerikanske kollegaers erfaringer.

Det er inspirerende historier fra det virkelige liv, der i rendyrket før/efter-form beretter om genvakte elever og om at opleve glæden ved at være lærer ”blusse op med fornyet kraft”.

Det er cirka et år siden, at jeg foreslog Turbine Forlaget at købe rettighederne til en dansk version, og forlaget sendte så en oversat udgave på gaden i forbindelse med afholdelsen af konferencen FlipDK tidligere på året. De bad samtidig mig om at skrive bogens danske forord, og de foreslog, at forordet skulle bestå af tips og tricks i forhold til arbejdet med Flipped Learning. I forordet (som du kan læse her) forsøger jeg at give idéer til, hvordan læreren bedst muligt arbejder med videoproduktioner. Hensigten er, at idéerne skal gøre det nemmere og hurtigere for læreren at komme i gang med flipperiet. Anmelderen fra Folkeskolen bemærker dog:

Det er uden tvivl en svær og tidkrævende omstilling at flippe sin undervisning, men jeg må sige, at metoden virker overbevisende på mig.

Du kan læse hele anmeldelsen af bogen på folkeskolen.dk ved at trykke her…

Share Button